O nouă taxă de poluare pentru mașini ar putea fi anunțată în 2021. Deocamdată va fi organizată o dezbatere cu toți cei implicați în acest proces, la care se va decide dacă va fi un impozit, o taxă la înmatriculare sau de acces în marile orașe.

Ministrul Mediului admite însă că nu o va implementa dacă nimeni nu va fi de acord cu ea. Anunțul vine în contextul în care piața auto de mașini noi s-a prăbușit, dar nu și înmatricularea de autoturisme vechi aduse din străinătate.

Anul 2020 a însemnat o scădere de peste 20 la sută a înmatriculărilor de mașini noi. Pe străzi au apărut aproape 130.000 de autoturisme noi. Și înmatriculările de mașini la mâna a doua au fost mai puține. De data asta, scăderea este de 9 la sută. În 2020 românii au adus în țară de 3 ori mai multe mașini la mâna a doua decât cele noi, peste 400.000.

Vânzările pe mărci arată în felul următor. Dacia a scăzut cu aproape 20 la sută și a ajuns la 40.000 de mașini noi vândute. Skoda și Renault au fiecare câte 10.000 de mașini noi vândute și scăderi de 16, respectiv 24 la sută. Volkswagen este pe locul 4 cu 9.000 de mașini noi. Potrivit Asociației Constructorilor de Automobile din România, Ford a vândut 7.000 de unități și are cea mai mare scădere: 44 la sută.

Din păcate, a fost afectată și industria auto din țara noastră. Producția de autoturisme în cele două fabrici, Craiova și Mioveni a ajuns la 440.000 unități, în scădere cu 10 la sută față de 2019.

În acest context, noul Ministru al Mediului, Tancszos Barna, vrea să pună în dezbatere publică o taxă pentru mașini. De vină ar fi poluarea în creștere și riscul unei sancțiuni de la Bruxelles pentru marile orașe.

24 de state din Uniunea Europeană au o astfel de taxă.

La noi, autoritățile spun că vor fi analizate mai multe forme. De pildă, o taxă introdusă în prețul carburantului, una în funcție de gradul de poluare a mașinii sau o taxă de acces în marile orașe, care au probleme cu mediul.

Tanczos Barna, ministrul Mediului„O decizie în acest sens ar trebui luată până la sfârșitul anului.”

Primăria din București este vizată de o procedura de infringement, adică amenzi de la Uniunea Europeană, pentru gradul mare de poluare. Fosta administrație a vrut să introducă o taxă de acces în oraș, dar a renunțat rapid.

După ce va fi dezbătută public, taxa de poluare ar urma să ajungă până la sfârșitul anului în Parlament, ca să fie votată de deputați și senatori într-o formă care se va aplica în toată țara.

Sursa știre : Stirileprotv.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.