Potrivit Observatornews.ro, Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, până pe 14 februarie 2022, un proiect prin care își propune să reducă lățimea benzilor de circulație, pe anumite sectoare de drum național, de la 3.50 metri până la minimum 3 metri, cu scopul reducerii vitezei de circulație.

Pentru modificarea legislației, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru. Normele tehnice au fost aprobate în Consiliul Tehnic și Economic al Companiei de Drumuri.

„În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00 m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz”, se menționează în propunere.

Reducerea lățimii benzii de circulație a fost testată pe DN2/ E85, la ieșirea din București, între Sinești și Movilița, pe o lungime de aproximativ 9 kilometri, o zonă în care se produceau frecvent accidente, din iulie 2019 și până spre finalul anului 2021. Pe respectivul segment nu s-a mai înregistrat niciun accident rutier grav, soldat cu pierderea de vieți omenești.

Ce mai propun iniţiatorii proiectului:

  • Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere ;
  • Introducerea unor insule de protecție a pietonilor în zona trecerilor de pietoni
  • Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
  • Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp. DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
  • Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
  • Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.