Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat vineri dimineaţă, că nu îl va demite pe şeful CFR Călători pentru declaraţiile făcute în noaptea în care pasagerii unui tren au rămas blocaţi mai multe ore.

Drulă susţine că evaluarea profesionalismului unui manager se face ”aşezat, la rece”, nu după ”o declaraţie de moment”.

“Principiile pe care funcţionez sunt pe baza de profesionalism şi eficienţă. Actul de management se judecă aşezat, la rece, nu după o declaraţie de moment. Directorul CFR Călători şi-a prezentat scuze ieri, iar pentru mine subiectul este încheiat. Dar domnul director are o evaluare de dat, vom face o evaluare pentru toţi managerii şi vom vedea apoi”, a declarat oficialul.

Şeful Transporturilor şi-a prezentat scuzele pentru cazul trenului rămas blocat 10 ore în câmp.

“Situaţia trenului de ieri foarte prezent în presă a fost nefericită, o regret nespus, îmi cer scuze. Am cerut CFR un raport detaliat despre cum să îmbunătăţim procedurile în această situaţie. Cauzele blocajelor de ieri a fost acel accident şi furtuna din Bucureşti. Voi primi raportul. Ce am cerut CFR Infrastructură e să facem tot ce e omeneşte posibil să evităm sau dacă se întâmplă să minimizăm impactul”, a explicat ministrul.

Totodată, Cătălin Drulă a anunţat că ministerul pe care îl conduce va achiziţiona 20 de trenuri electrice noi de la o companie europeană şi există posibilitatea achiziţionării altor 17 trenuri. Demersul este văzut că o soluţie de viitor, şi nu “cârpeală” prestată de zeci de ani de zile, “în care reparăm locomotive de zeci de ani”.

“Consecinţa subfinanţării cronice a sistemului feroviar nu este de ieri sau de azi, sau din ultimele trei luni sau ultimele şase luni, ci de 30 de ani. […] Ceea ce trebuie noi să facem, ca manageri, este să scoatem acest sistem din groapa în care a fost aruncat. Asta nu se face din gesturi şi vorbe, ci se va face cu capitalizare masivă a acestor companii. Nu există eficientizare fără investiţii. […]

Nu există eficientizare doar din gesturi, a eficientiza costă. […] Avem investiţii demarate – în cel mult 2 luni vom semna un contract de achiziţie pentru 20 de trenuri noi nouţe, moderne, de ultimă generaţie, electrice, cu opţiune de a cumpăra încă 17. […] 37 de trenuri de rame electrice, moderne, cu aproximativ 350 de locuri. […] Asta e parte din soluţia de viitor şi nu cârpeala care se desfăşoară de ani şi ani în care reparăm locomotive care sunt vechi de patruzeci de ani. […]

Trenurile nu se cumpără de pe raft, ele trebuie produse înainte. E o singură ofertă, au fost două oferte: o companie europeană şi una din China, companiile din China nu mai au dreptul să participe, deci avem o singură ofertă. Eu am spus 2 luni ca să putem să semnăm şi contractul”, a precizat ministrul.

Reamintim că, după ce un tren plin cu copii care se întorceau de la mare a rămas blocat 10 ore în câmp, autorităţile feroviare lăsând micuţii pasageri fără apă şi mâncare, directorul CFR, Ovidiu Vizante a avut o reacţie de-a dreptul halucinantă, atunci când a fost întrebat de Antena 3 de ce nu s-a găsit o soluţie pentru transbordarea pasagerilor.

Iritat de insistenţa cu care i-au fost cerute explicaţii pentru situaţia în care au fost puşi micii călători, directorul CFR a închis până la urmă telefonul. Detalii aici

Sursa știre : epochtimes-romania.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.