Care este asemănarea dintre o cariocă şi o acuarelă sau dintre o lingură si o furculiţă? Nu sunt întrebări pentru copiii de gradiniţă, ci pentru viitorii directori de şcoli, potrivit Observatornews.ro. 

Profesorii au avut de făcut şi adunări şi înmulţiri ceva mai complicate, dar tot absurde li s-au părut subiectele celor câteva mii de candidaţi din toată ţara. Spun că nu au nicio legatură cu realitatea în care trăiesc elevii şi profesorii din România. Cum-necum, mulţi nu reusit sa treaca proba scrisă nici din a doua încercare.

Prin ce se aseamănă cariocile şi acuarelele? Dar elevul şi profesorul lui? Sunt primele întrebari pe care le-au primit cei care îşi doresc să ocupe un post de director într-o unitate de învăţământ din România. Când au văzut subiectele, elevii au râs. Profesorii, nu prea…

Primul concurs a fost organizat toamna trecută. Dar pentru că nici 60% dintre candidaţi nu au reuşit să treacă, examenul a fost reluat

„Le-am citit şi-am fost surprins nivelul subiectelor era extraordinar de scăzut. Un director de liceu să fie întrebat de caiet, radieră egal cu tablă două puncte, semnul întrebarii…”, a declarat Matei Alexandru Dumitru, vicepreşedintele elevilor din Bucureşti-Ilfov. Cu toţii cer schimbarea subiectelor. Spun că unele întrebari sunt absurde, iar altele nu au nicio legatură cu realitatea din şcoli.

Primul concurs a fost organizat toamna trecută. Dar pentru că nici 60% dintre candidaţi nu au reuşit să treacă, examenul a fost reluat. 307 candidaţi s-au înscris numai pentru posturile din Bucureşti. Întrebarile au vizat şi cunostintele despre leadership şi management.

Candidaţii au spus ce decizie ar lua dacă volumul de muncă al colegilor ar deveni prea mare sau dacă parinţii ar dori să fie mai conectaţi la activităţile elevilor. După examenul scris, urmează proba interviului.

„Trebuie să cunoască foarte bine legislaţia, şi să comunice foarte bine cu elevii şi părinţii. Trebuie să terminăm cu acele numiri făcute din pix de către inspectorat”, a declarat Eugen Ilea, supravegheator examen. Un sondaj în rândul elevilor arată că directorul ideal ar trebui să scape de imaginea dură a unui judecător, să comunice şi să se implice mai mult în activităţile de zi cu zi din unitatea de învăţământ pe care o conduce.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.